Wednesday 11 July 2012

TERLERAI KASIH

tajuk buku : terlerai kasih
penulis : rehan makhtar
keluaran karya seni

ok..novel ni sy baca sebelum novel STRTA...tp serius saya katakan yang saya sanggup menahan mata sampai pukul 5.30 pagi semata-mata nk habiskan baca buku ni sebab susah nk tinggalkan buku ni bila da baca...n masa tengah2 malam toe jugak la saya menangis sampai bengkak2 mata keesokan harinya sebab buku ni...hehehehe... ok xnk membebel panjang2...mai tgk review saya..=)

Nur Wafiah seorang gadis muda yang hidup dengan kenangan masa silam yang sangat menyakitkan. ayahnya yang mengabaikan mereka sekeluarga dan kisah kakak wafiah yang mengandung luar nikah telah membuatkan wafiah sekeluarga dipulaukan oleh orang kampung membuatkan wafiah hidup bersendirian.wafiah membesar berseorangan apabila tiada kawan yang ingin berkawan dengannya kerana sejarah keluarga mereka.

setelah membesar, wafiah bekerja sebagai akauntan di salah sebuah syarikat yang bekerjasama dengan syarikat ilham fitri. di sinilah wafia berjumpa dengan Ilham Fitri. ilham fitri telah jatuh cinta pandangan pertama dengan wafiah dan tanpa menunggu lama dia telah melamar wafiah dan mereka merancang untuk berkahwin.

beberapa hari sebelum berlangsungnya perkahwinan mereka, muncul fazlee bekas kekasih wafiah datang untuk kembali kepada wafiah dan ilham dengan tanpa usul periksa telah mempercayai segala cerita tentang wafiah dan fazlee sedangkan fazlee hanyalah masa silam bagi wafiah...

ilham ingin membtalkan perkahwinan mereka tetapi wafiah merayu kepada ilham untuk meneruskan perkahwinan mereka. ilham bersetuju untuk meneruskan dengan bersyarat. wafiah terpaksa bersetuju untuk memjaga maruah keluarganya dari lebih tercemar.

seawal perkahwinan, ilham yg telah mengetahui hal sebenarnya cuba berbaik dengan wafiah tetapi panas yang disangka hingga kepetang tidak berpanjangan apabila ilham fitri sekali lagi mencurigai wafiah dan dia telah menghancur lumatkan hati dan perasan wafiah... tetapi apabila dia sedar kesalahannya..sudah tiada kemaafan yang dapat diberikan oleh wafiah kepada ilham..

hehehehe..ok sampai sini jew k..nk taw kesudahan dia...baca sndiri k..huhuhu...yang penting happy ending ok!!!

ni ayat yang saya suka bila wafiah ckp "jangan selalu memohon maaf kerana saya takut tak kan ad lagi kemaafan yang dapat saya berikan lagi "
dan saya paling suka watak izham....... so charming..=)
ehehehee..good job toe cik penulis...

No comments:

Post a Comment